
Dobra organizacja pracy opiera się na kilku fundamentach: wyznaczaniu celów, planowaniu, podejmowaniu decyzji, realizacji oraz monitorowaniu. Bez względu na to, w jakiej branży pracujesz, umiejętne zarządzanie pomaga zaoszczędzić czas, pieniądze i zasoby. Branża spa i wellness jest dość wymagającą branżą, gdyż od jakości świadczonych usług zależy zdrowie i samopoczucie gościa.
Rezerwacja miejsc
W obecnych czasach, kiedy jesteśmy podłączeni do Internetu niemalże cały czasy, istotne jest to, aby klient branży spa miał szybki i swobodny dostęp do harmonogramu wizyt, który jest aktualizowany w czasie rzeczywistym. Manager ośrodka spa powinien wprowadzić internetowe zarządzanie rezerwacjami, które są wygodne i szybkie – zarówno dla klienta jak i dla spa lub hotelu. Coraz bardziej popularne są aplikacje, które pozwalają zarządzać systemem rezerwacji wizyt (np. Book4Time, Shedul). Bez względu na długość pobytu (np. day spa lub turnus kilkodniowy), klient powinien mieć łatwy dostęp do wolnych terminów z możliwością zapłacenia z góry za usługę.
Oprócz funkcji zarządzania wizytami wiele z programów oferuje tworzenie raportów biznesowych, prognozowanie przychodów, sprawdzenie wyników pracowników czy obciążenia gabinetów. Są to kluczowe informacje dla managerów, którzy zarządzają dużymi ośrodkami spa lub hotelami, w których pracuje kilkadziesiąt osób. Dodatkowo program do obsługi spa może pomóc w tworzeniu harmonogramu pracowniczego, co znacznie ułatwia pracę ośrodka i planowanie dostępności członków zespołu do wymagań i liczby klientów.

Ankiety dla klientów
Jednym z najważniejszych aspektów tworzenia doskonałej obsługi klienta jest zbieranie informacji zwrotnych od gości, aby móc wyjść naprzeciw ich potrzebom i oczekiwaniom. Oprogramowanie do zarządzania spa w sposób automatyczny wysyła ankiety do gości po ich wizytach w ośrodku. Dzięki temu można szybko zebrać informacje i podjąć wszelkie działania wymagane w celu poprawy komfortu.
Śledzenie zapasów
Zarządzanie zapasami jest żmudnym zadaniem, ale zignorowanie tego procesu może sparaliżować pracę ośrodka spa. Jeśli chcesz mieć pewność, że goście zawsze mają do dyspozycji swoje ulubione produkty to wprowadzenie elektronicznej ewidencji jest dobrym rozwiązaniem. Ponadto moduły do śledzenia sprzedaży i uzupełnianie zamówień ułatwiają i przyspieszają pracę managera. Ręcznie wprowadzone dane mogą zawierać błędy; korzystanie z programu do zarządzania eliminuje błąd ludzki i pozwala na śledzenie zapasów oraz automatycznie uzupełnianie produktów.
Przeczytaj także: Pięć najważniejszych cech lidera w branży SPA i Wellness