SPA&MORE: Marka Clochee znana jest z wysokiej jakości kosmetyków naturalnych, przeznaczonych do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Jak w dobie dzisiejszych problemów związanych z ogłoszeniem pandemii wygląda tworzenie produktów, do powstania których niezbędne są wyselekcjonowane składniki, certyfikowane półprodukty i organiczne surowce o ograniczonej trwałości?
Marta Ryszewska: W zasadzie praca wygląda tak jak zawsze. Co prawda czekamy nieco dłużej na surowce i próby surowców do tworzenia nowych receptur, borykamy się z dostępnością opakowań, boimy się, że sanepid może wydać zakaz produkcji i nakaz zamknięcia zakładu, ale póki możemy, walczymy i produkujemy. Wiemy na pewno, że w zakładzie, z którym współpracujemy, zostały wdrożone specjalne, dodatkowe środki ostrożności dla pracowników.

SPA&MORE: Na ile zmieniła się dystrybucja kosmetyków i czy widoczny jest wzrost zainteresowania produktami Clochee w sklepie internetowym, choćby dzięki akcji #zostanwdomunalozmaske i promocji domowych zabiegów beauty?
MR: Skupiamy się teraz głównie na sprzedaży online, wprowadzamy różne akcje rabatowe, ale również zadaniowe dla naszych klientów, followersów, jak na przykład #zostanwdomunalozmaske. Chcemy zająć im jakoś czas, aktywować do działania, ale również pokazać, że w tym niełatwym dla wszystkich czasie mogą skoncentrować się trochę bardziej na sobie. Wiadomym jest, że wszyscy żyjemy w pędzie i przy normalnym funkcjonowaniu nie zawsze mamy czas dla nas samych. Akcja z maskami przyniosła bardzo pozytywny odzew, mamy też nadzieję, że dzięki niej udało nam się umilić czas i wywołać choć trochę uśmiechu.

SPA&MORE: Naturalne kosmetyki Clochee to produkt eksportowy, tu też musiała zajść zmiana w obecnej sytuacji i nowej rzeczywistości na rynku międzynarodowym.
MR: Na rynkach międzynarodowych sytuacja jest taka sama jak w Polsce – sklepy stacjonarne są zamknięte, a jest to ogromny kanał sprzedażowy, aktualnie niestety dla nas niedostępny. Transport zagraniczny jest trudniejszy, dłuższy i droższy niż do tej pory. Dystrybutorzy obawiają się złożyć zamówienia, bo nie mają pewności, czy towar do nich dotrze. Nie wiedzą, czy przetrwają i wolą nie gromadzić zapasów towaru. Inni zwyczajnie przestraszyli się i zamknęli jakąkolwiek działalność. E-commerce pomaga przetrwać, ale to nie wystarczy. Ci klienci, którzy zdecydowali się na wprowadzenie Clochee jako nowej marki, i z którymi właśnie rozpoczynaliśmy współpracę, wycofują się ze względu na inne priorytety – ich celem jest raczej przetrwanie, niż ekspansja.
SPA&MORE: A jakie zmiany organizacji pracy w Państwa firmie wymusił problem pandemii?
MR: Oczywiście praca całego zespołu Clochee została przeniesiona do domów, tak więc wszyscy działamy na zasadzie home office. Trzeba przyznać, że to dla nas nowość, a praca w biurze jest zdecydowanie wygodniejsza, bo mamy siebie w większości w zasięgu ręki, dlatego prace odbywają się zdecydowanie sprawniej. Staramy się jednak nie zwalniać tempa. Telekonferencje są nieodzowną częścią naszej pracy zdalnej, ponieważ jest masa tematów i decyzji, które musimy przerobić wspólnie. Dzięki telekonferencjom mamy też mobilizację, aby przebrać się z piżamy ?.
SPA&MORE: To prawda, dla wielu osób nowością jest dziś praca zdalna i mocno wpływa ona na zmianę zachowań i przyzwyczajeń ?. Z drugiej strony, z pewnością też ta nowa, niełatwa dla nasz wszystkich sytuacja utrudnia planowanie, ale jaką strategię przyjmuje marka Clochee?
MR: Rzeczywiście, nie należy to do prostych zadań. Mamy przygotowane pewne plany działania, natomiast liczymy się z tym, że w każdej chwili będą one musiały ulec zmianie – jesteśmy na to gotowi. Bardzo zależy nam na tym, aby działać dalej. Mamy otwartych kilkach projektów i staramy się zrobić wszystko, aby szły one ustalonym torem, być może trochę wolniej, ale jednak do przodu. Finalizujemy właśnie bardzo ważną dla nas produkcję, zupełnie nowej kategorii produktów i mamy nadzieję, że do ich premiery dojdzie w planowanym terminie. Bardzo chcielibyśmy, aby efekty naszej długotrwałej pracy ujrzały światło dzienne.
SPA&MORE: Trzymam zatem kciuki za nowości Clochee, jak również za ciągłość produkcji. Bardzo dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia.
Przeczytaj także: Jak naprawdę przedstawia się dramatyczna sytuacja sektora beauty w czasach pandemii?
