Wygląda na to, że nie będziemy się nudzić! Michael B. Jordan w propozycjach od Coach, a w kampanii marki Chanel pojawia się Kristen Stewart. Aktorka znana jest między innymi z filmów „Zmierzch”, „Królewna Śnieżka i Łowca”, a ostatnio w najnowszej wersji „Aniołków Charliego”. W ubiegłym roku stała się twarzą nowego zapachu Channel, a do bycia jej fanem przyznawał się kiedyś sam Karl Lagerfeld.


Najwięcej uwagi zwraca jednak na siebie Jennifer Lopez. Pięćdziesięcioletnia aktorka, modelka i piosenkarka udowadnia po raz kolejny, że piękno i styl na wiek się nie oglądają. Na wiosnę 2020 pojawiła się w trzech kampaniach. Dla Coach stała się szykowną kobietą sukcesu z wielkiego miasta, dla GUESS & Marciano przybrała kreację retro damy a’la Sophia Loren, a w kampanii dla Versace pokazała swoją nowoczesną twarz. W surowych wnętrzach, otoczona neonowymi iluminacjami interfejsów eksploduje kolorami stroju. Zielenie, turkusy, błękit i wzór tkaniny nawiązują do jej najsłynniejszej sukni od Versacego, którą zachwyciła świat w 2000 roku. 20 lat później pojawiła się w jej nowej wersji podczas ceremonii wręczania Złotych Globów i znów wywołała zachwyt w świecie stylu.

W swoich wiosennych propozycjach marka Chloe postawiła na prostotę i elegancję. Projekty spod ręki Chloé Natachy Ramsay-Levi są stonowane i jednocześnie lekkie. Modelki wyglądają w nich zwiewnie i dziewczęco.
Zarówno DL1961 jak i Maje nie boją się sięgać po inspiracje lat 80tych i 90tych, co widać choćby po wykorzystaniu jeansu zarówno na nogach jak i w topach. COS, który stara się kreować na markę zapewniającą ubrania na więcej niż 1 sezon, których zarówno tkaniny jak i kroje są bardzo wysokiej jakości, stawia na wiosnę 2020 na beże, szarości i… srebro. Minimalistyczna elegancja to znak rozpoznawczy firmy.
Propozycje od Isabel Marant to także wycieczka w stronę lat osiemdziesiątych, ale bez nawiązań do mody młodzieżowej. Tym razem wracają mocne ramiona, geometryczne wzory, kroje pełne prostych i kątów. Do tego mocny akcent w postaci butów: kowbojki, kozaki, botki, białe widoczne z daleka sneakersy.


Marka Louis Vuitton chce natomiast pokazać nam artystycznie rozbuchane czasy Belle Epoque. W kolekcji na wiosnę 2020 czuć atmosferę przejścia między dekadami. Coś się kończy, nadchodzi czas zmian, moda i sztuka są w rozkwicie. Propozycje od tej marki są próbą połączenia XIX wieku z nowymi latami dwudziestymi, w które właśnie weszliśmy. Detale, kolory, nawiązania do art nuveau.
Gucci… zaskoczył nas. Zdecydowanie. Wystarczy spojrzeć na sesję zdjęciową kolekcji, gdzie modelkom towarzyszą… konie. Sformułowanie „moda wybiegowa” brzmi tu wyjątkowo dosłownie, choć promujący nową kolekcję nie obawiali się nawet zrobić zdjęć z koniem w basenie! Jakie stroje mogą towarzyszyć takiej sesji? Tylko niebanalne, a w tym Gucci się specjalizuje.
Także Dior wydaje się mieć w swoich pracowniach wehikuł czasu, bo jego kolekcja nawiązuje do XIX wieku i wydaje się być listem miłosnym do młodości spędzonej na wrzosowiskach z lekturą „Ani z Zielonego Wzgórza”.


Dla Michael Kors Collection wiosna 2020 będzie elegancka i stylowa, ale bez niepotrzebnego zadęcia. Szczególna uwagę zwraca wycięty płaszcz, luźno nawiązujący w formie do fraka oraz bluzy z przekreślonym słowem „hate”. Tym ostatnim wróżymy popularność szczególnie wśród influencerów.
Sesja najnowszej kolekcji Salvatore Ferragamo to esencja śródziemnomorskiego słońca i energii. Jasne kolory, luźne kroje, swoboda i przewiewność. Z drugiej strony budowanie posągowej sylwetki. Trudno się dziwić, że kolekcję pokazano w otoczeniu klasycznych zabytkowych wnętrz, ruin oraz surowego piękna pustyni.
A teraz coś z zupełnie innej beczki, oto pojawia się kolekcja Max Mara, która zdaje się krzyczeć „ja to zrobię po swojemu!” Pastelowe kolory, róże, turkusy, seledyn i do tego te podkolanówki! To będzie styl nie do przegapienia zarówno na wybiegu jak i ulicy.
Zarówno Jil Sander jak i Zadig & Voltaire stawiają na surową elegancję. Ich czarno-białe sesje oddają nastrój ekskluzywności, ale bez pretensjonalności. To po prostu wyszukane propozycje dla kobiet i mężczyzn idących swoją drogą.
Przeczytaj także: Must see. Wystawy modowe w 2020 roku
