Polska firma walczy z Black Friday. Podniosła ceny o 55%

Autor: Redakcja SPA&MORE
29 listopada 2019
Fot. Getty Images Pro

Szał zakupowy trwa. W tym roku wydatki na Black Friday przekroczą prawdopodobnie 2,3 mld zł! Najchętniej kupujemy przecenione ubrania, akcesoria, kosmetyki oraz elektronikę. Nie zawsze są to zakupy przemyślane i naprawdę potrzebne.

Czy naprawdę zyskujemy podczas #BlackFriday?

Z nadmiernym konsumpcjonizmem postanowiła walczyć polska marka Vvidoki, która w ciągu ostatnich dni umieszczała na swoim Facebooku grafiki z informacjami o prawdziwym obliczu czarnego piątku.

„Dzisiaj tak długo wyczekiwany przez niektórych #blackfriday. Wszystkie sklepy otworzyły się po to żeby zanotować po długim dla nich dniu, prawdopodobnie najlepszą sprzedaż dobową w roku.”, „Zanim kupisz odzież podczas Black Friday, pomyśl, że Polacy wyrzucają 2,5 mln ton tekstyliów każdego roku. To daje nam prawie 66 kg na mieszkańca”, „Ponad 40% Polaków przyznaje, że kupuje nowe ubrania przynajmniej raz w miesiącu”, „Odzież zajmuje pierwsze miejsce na liście najlepiej sprzedających się towarów podczas black friday. Drugie miejsce zajmuje sprzęt elektroniczny. Co piąty Polak pozbywa się zużytego sprzętu RTV i AGD w sposób nielegalny. W ciągu ostatniego roku Polacy pozbyli się prawie 4 mln sztuk sprzętu RTV, AGD i IT”

 

Fot. Facebook/Vvidoki
Fot. Facebook/Vvidoki

Te dane naprawdę szokują. Warto zastanowić się, czy rzeczywiście potrzebujemy kolejnej pary butów lub spodni. Jeśli jednak nie, może warto zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przekazać na cel charytatywny. Zachęca do tego np. WWW. I my się do tego apelu dołączamy!

Zapewniamy też, że wieczór spędzony na masażu gorącymi kamieniami relaksuje bardziej niż maraton po centrum handlowym.

Przeczytaj także: Zakaz sprzedaż futer uchwalony  

"Co piąty Polak pozbywa się zużytego sprzętu RTV i AGD w sposób nielegalny" Vvidoki

O autorze

Redakcja SPA&MORE

zobacz więcej

Najnowsze artykuły

Monte Carlo - splendor, szampan i Formuła 1

Monte Carlo to najdroższa i najbardziej ekskluzywna dzielnica księstwa Monako. Na każdym kroku można otrzeć się o luksus.

zobacz więcej
Cesarski zabieg Kobido. Japoński masaż twarzy w SPA to podróż do piękna

Co wyróżnia Japonki? Na pewno ich piękna skóra, która kojarzy się z najwyższej jakości porcelaną. Zawdzięczają to między innymi kobido.

zobacz więcej
Kąpiele leśne i leśne SPA w japońskim stylu

Shinrin-yoku w języku japońskim to „kąpiel leśna” - w znaczeniu symbolicznym i dosłownym.

zobacz więcej
zobacz więcej

Miejsca SPA&MORE wszystkie miejsca