Czy naprawdę zyskujemy podczas #BlackFriday?
Z nadmiernym konsumpcjonizmem postanowiła walczyć polska marka Vvidoki, która w ciągu ostatnich dni umieszczała na swoim Facebooku grafiki z informacjami o prawdziwym obliczu czarnego piątku.
„Dzisiaj tak długo wyczekiwany przez niektórych #blackfriday. Wszystkie sklepy otworzyły się po to żeby zanotować po długim dla nich dniu, prawdopodobnie najlepszą sprzedaż dobową w roku.”, „Zanim kupisz odzież podczas Black Friday, pomyśl, że Polacy wyrzucają 2,5 mln ton tekstyliów każdego roku. To daje nam prawie 66 kg na mieszkańca”, „Ponad 40% Polaków przyznaje, że kupuje nowe ubrania przynajmniej raz w miesiącu”, „Odzież zajmuje pierwsze miejsce na liście najlepiej sprzedających się towarów podczas black friday. Drugie miejsce zajmuje sprzęt elektroniczny. Co piąty Polak pozbywa się zużytego sprzętu RTV i AGD w sposób nielegalny. W ciągu ostatniego roku Polacy pozbyli się prawie 4 mln sztuk sprzętu RTV, AGD i IT”


Te dane naprawdę szokują. Warto zastanowić się, czy rzeczywiście potrzebujemy kolejnej pary butów lub spodni. Jeśli jednak nie, może warto zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przekazać na cel charytatywny. Zachęca do tego np. WWW. I my się do tego apelu dołączamy!
Zapewniamy też, że wieczór spędzony na masażu gorącymi kamieniami relaksuje bardziej niż maraton po centrum handlowym.
Przeczytaj także: Zakaz sprzedaż futer uchwalony
"Co piąty Polak pozbywa się zużytego sprzętu RTV i AGD w sposób nielegalny" Vvidoki