Umiejętność aktywnego słuchania
Najlepsi liderzy są dobrymi słuchaczami – w ich codziennych obowiązkach nie może zabraknąć rozmów z członkami zespołu i klientami ośrodka spa. Tylko aktywne słuchanie i odpowiadanie na potrzeby pracowników i gości sprawia, że całe miejsce funkcjonuje lepiej, a manager ma zupełnie inną perspektywą na prowadzone działania. Słuchanie to także podstawa uczenia się, które jest nieodzowne w branży SPA i wellness.
Chęć do nauki przez całe życie (nie tylko zawodowe)
Managerowie wiedzą, że trzeba się uczyć cały czas. Świat jest w ruchu i ciągle się zmienia, a dobry lider musi nadążać za tym, co dzieje się w branży. Rozwój nauki, technologii i turystyki oznacza, że trzeba się szkolić nieustannie, mieć oczy i uszy szeroko otwarte. Dobry manager dokształca się, czerpie wiedzę z różnych źródeł, szuka mentorów i uczy się od lepszych od siebie. Każdego dnia poznaje coś nowego, ale zachęca także innych, aby zdobywali wiedzę.

Kreatywne myślenie
Kreatywność to klucz do sukcesu w biznesie. Branża spa i wellness jest wymagająca, a sami klienci oczekują obsługi na najwyższym poziomie i stają się coraz bardziej wybredni. Istnieje wiele ośrodków spa, więc dlaczego ktoś miałby wybrać ten konkretny? Tutaj z odpowiedzią przychodzi kreatywność – twórcze myślenie pomaga wyróżnić się na tle konkurencji i podnieść komfort gości oraz stworzyć coś wyjątkowego.
Dawanie przykładu
Zespół musi widzieć, że manager także pracuje, a nie tylko wydaje polecenia. Zaangażowanie lidera w codzienną pracę ośrodka spa jest bardzo ważne – pomaga poznać lepiej wszystkie działania, jakie są podejmowane, a także lepiej ocenić ich przydatność dla gości. Ponadto dawanie przykładu buduje także autorytet, a członkowie zespołu mają poczucie, że razem pracują na wspólny sukces. Ludzie nie szanują przywódcy, który tylko wymaga, a sam nie jest gotowy dać nic od siebie.
Wsparcie i delegacja zadań
Dobry lider daje członkom zespołu prawo do podejmowania decyzji oraz autonomię, której potrzebują, aby dobrze wykonywać swoją pracę. Wyznaczenie zadań bez wsparcia i motywacji nie wróży sukcesu. Manager powinien mieć jasną wizję i wyznaczone osiągalne cele, które potem realizuje razem z zespołem. Ważne jest także to, aby lider ufał swoim pracownikom i pozwalał im popełniać błędy. Świetny zespół to taki, gdzie jest wzajemne wsparcie, akceptacja i zaufanie między jego członkami.
Przeczytaj także: Sztuka słuchania – jak poprawić swoje relacje w pracy i poza nią
