Pięć najważniejszych cech lidera w branży SPA i Wellness

Autor: Redakcja SPA&MORE
28 lutego 2020
fot. Getty Images Pro

Dobry lider jest na wagę złota w każdej branży. Istnieje wiele teorii na temat tego, jaki powinien być dobry przywódca. Nie jest to łatwa praca, ale dająca ogromną satysfakcję, gdy widzi się biznes i jego pracowników osiągających ambitne cele. Poznaj kompetencje, które pozwolą osiągnąć sukces w zarządzaniu w branży SPA i Wellness.

Umiejętność aktywnego słuchania

Najlepsi liderzy są dobrymi słuchaczami – w ich codziennych obowiązkach nie może zabraknąć rozmów z członkami zespołu i klientami ośrodka spa. Tylko aktywne słuchanie i odpowiadanie na potrzeby pracowników i gości sprawia, że całe miejsce funkcjonuje lepiej, a manager ma zupełnie inną perspektywą na prowadzone działania. Słuchanie to także podstawa uczenia się, które jest nieodzowne w branży SPA i wellness.

Chęć do nauki przez całe życie (nie tylko zawodowe)

Managerowie wiedzą, że trzeba się uczyć cały czas. Świat jest w ruchu i ciągle się zmienia, a dobry lider musi nadążać za tym, co dzieje się w branży.  Rozwój nauki, technologii i turystyki oznacza, że trzeba się szkolić nieustannie, mieć oczy i uszy szeroko otwarte. Dobry manager dokształca się, czerpie wiedzę z różnych źródeł, szuka mentorów i uczy się od lepszych od siebie. Każdego dnia poznaje coś nowego, ale zachęca także innych, aby zdobywali wiedzę.

cechy lidera w branży spa i wellness
fot. Getty Images Pro

Kreatywne myślenie

Kreatywność to klucz do sukcesu w biznesie. Branża spa i wellness jest wymagająca, a sami klienci oczekują obsługi na najwyższym poziomie i stają się coraz bardziej wybredni. Istnieje wiele ośrodków spa, więc dlaczego ktoś miałby wybrać ten konkretny? Tutaj z odpowiedzią przychodzi kreatywność – twórcze myślenie pomaga wyróżnić się na tle konkurencji i podnieść komfort gości oraz stworzyć coś wyjątkowego.

Dawanie przykładu

Zespół musi widzieć, że manager także pracuje, a nie tylko wydaje polecenia. Zaangażowanie lidera w codzienną pracę ośrodka spa jest bardzo ważne – pomaga poznać lepiej wszystkie działania, jakie są podejmowane, a także lepiej ocenić ich przydatność dla gości. Ponadto dawanie przykładu buduje także autorytet, a członkowie zespołu mają poczucie, że razem pracują na wspólny sukces. Ludzie nie szanują przywódcy, który tylko wymaga, a sam nie jest gotowy dać nic od siebie.

Wsparcie i delegacja zadań

Dobry lider daje członkom zespołu prawo do podejmowania decyzji oraz autonomię, której potrzebują, aby dobrze wykonywać swoją pracę. Wyznaczenie zadań bez wsparcia i motywacji nie wróży sukcesu. Manager powinien mieć jasną wizję i wyznaczone osiągalne cele, które potem realizuje razem z zespołem. Ważne jest także to, aby lider ufał swoim pracownikom i pozwalał im popełniać błędy. Świetny zespół to taki, gdzie jest wzajemne wsparcie, akceptacja i zaufanie między jego członkami.


Przeczytaj także: Sztuka słuchania – jak poprawić swoje relacje w pracy i poza nią

cechy lidera w branży spa i wellness
fot. Getty Images Pro

O autorze

Redakcja SPA&MORE

zobacz więcej

Najnowsze artykuły

Monte Carlo - splendor, szampan i Formuła 1

Monte Carlo to najdroższa i najbardziej ekskluzywna dzielnica księstwa Monako. Na każdym kroku można otrzeć się o luksus.

zobacz więcej
Cesarski zabieg Kobido. Japoński masaż twarzy w SPA to podróż do piękna

Co wyróżnia Japonki? Na pewno ich piękna skóra, która kojarzy się z najwyższej jakości porcelaną. Zawdzięczają to między innymi kobido.

zobacz więcej
Kąpiele leśne i leśne SPA w japońskim stylu

Shinrin-yoku w języku japońskim to „kąpiel leśna” - w znaczeniu symbolicznym i dosłownym.

zobacz więcej
zobacz więcej

Miejsca SPA&MORE wszystkie miejsca