W nawale problemów związanych z organizacją przedsiębiorstwa w czasie wstrzymania jego funkcjonowania łatwo przeoczyć obowiązek wynikający z § 17 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (tekst jednolity: Dz.U.2017.2166).
Informacja do organu
Zgodnie z tym przepisem, przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie informuje organ prowadzący ewidencję obiektów hotelarskich o zdarzeniach powodujących przejściowo wstrzymanie lub istotne ograniczenie zakresu świadczonych usług. Organem, do którego należy zgłaszać informacje jest marszałek województwa właściwy ze względu na miejsce położenia obiektu hotelarskiego.
Zaprzestanie działalności
Ponadto § 17 ust. 1 wspomnianego rozporządzenia nakłada na hotele obowiązek zgłoszenia do ewidencji obiektów hotelarskich lub innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, m.in. informacji o zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich lub zmianie zakresu świadczonych usług, w tym gastronomicznych.
Należy pamiętać, że w przypadku, gdy przedsiębiorca wpisany do ewidencji zaprzestał na okres dłuższy niż rok świadczenia usług hotelarskich organ z urzędu wydaje decyzję o uchyleniu zaszeregowania do rodzaju i nadaniu kategorii oraz o wykreśleniu obiektu z ewidencji.
Przeczytaj także: Brak zapłaty czynszu najmu a wypowiedzenie umowy najmu lokalu
