Czy branża beauty może przenieść swoje usługi do sieci?

Autor: Redakcja SPA&MORE
30 marca 2020
Fot. Getty Images PRO

W związku z rosnącymi obawami dotyczącymi COVID-19 wiele firm z branży beauty i medycyny estetycznej zaczyna myśleć nad nowymi sposobami obsługi klienta. Przypuszcza się, że ta branża mocno ucierpi z powodu wirusa, gdyż wiele osób odwołuje wizyty w obawie przed zakażeniem. A bezpośredni kontakt, jaki mamy w gabinecie, znacznie podnosi ryzyko złapania wirusa.

Konsultacje online

Wiele gabinetów podejmuje nieszablonowe kroki, aby pacjenci nie musieli przychodzić na spotkania kontrolne i konsultacje przed i po operacji. Z pomocą przychodzą nowoczesne metody komunikacji. Spotkania wirtualne już wcześniej były stosowane przez niektóre gabinety. Wydaje się, że teraz będą one częstą praktyką w branży spa & wellness.

Wraz z nadejściem pandemii koronawirusa zmienia się nasze podejście do prawie każdego aspektu życia – to, co było kiedyś normalne i oczywiste staje się „zakazane” (np. spotkania ze znajomymi w kawiarni). Wiele osób jest na przymusowej kwarantannie, część osób pracuje z domu. Podobnie zaczynają działać gabinety – na ten trudny czas wprowadziły konsultacje zdalne, które odbywają się przy wykorzystaniu komunikatorów internetowych.

Czaty, video spotkania lub zwykłe emaile to niektóre sposoby komunikacji w czasach pandemii. Dzięki nim pacjenci mogą połączyć się ze specjalistą i uzyskać poradę, odbyć spotkanie kontrolne lub omówić inne aspekty zabiegów lub operacji. Na czas pandemii to jedyne bezpieczne rozwiązanie, które pozwala zmniejszyć ryzyko zakażenia i rozprzestrzeniania się wirusa.

Propozycje działań online:

  • instrukcja zdejmowania lakieru hybrydowego
  • indywidualna konsultacja w celu dobrania pielęgnacji w okresie bez bardziej inwazyjnych zabiegów
  • nauka nakładania kremu połączona z automasażem
  • sprzedaż zestawów kosmetyków online
  • warto wprowadzić elementy rywalizacji lub programów lub programów lojalnościowych: za udział w proponowanych usługach online przyznawać specjalne punkty, które można zamienić na zniżki w salonie

Przeczytaj także: Czy firmy objęte zakazem działalności znajdują się w lepszej sytuacji?

wirtualne spotkania
fot. Getty Images Pro

O autorze

Redakcja SPA&MORE

zobacz więcej

Najnowsze artykuły

Monte Carlo - splendor, szampan i Formuła 1

Monte Carlo to najdroższa i najbardziej ekskluzywna dzielnica księstwa Monako. Na każdym kroku można otrzeć się o luksus.

zobacz więcej
Cesarski zabieg Kobido. Japoński masaż twarzy w SPA to podróż do piękna

Co wyróżnia Japonki? Na pewno ich piękna skóra, która kojarzy się z najwyższej jakości porcelaną. Zawdzięczają to między innymi kobido.

zobacz więcej
Kąpiele leśne i leśne SPA w japońskim stylu

Shinrin-yoku w języku japońskim to „kąpiel leśna” - w znaczeniu symbolicznym i dosłownym.

zobacz więcej
zobacz więcej

Miejsca SPA&MORE wszystkie miejsca