
Dezynfekcja
Wykorzystaj czas zawieszenia pracy zarobkowej na doszkolenie na temat zarazków, ich przenoszenia i sposobu radzenia sobie z epidemią. Nawet wtedy, gdy epidemia koronawirusa zakończy się, warto zdobyć wiedzę w jaki sposób praktyka zapobiegania infekcjom może wpływać na procesy biznesowe. Szczególnie polecamy kurs internetowy Rejuvenate Disinfectants. Dowiesz się z niego wszystkich najpotrzebniejszych informacji na temat bakterii, wirusów oraz grzybów. Poznasz procedury zapobiegania ich rozprzestrzenianiu. To wiedza, którą nie tylko wprowadzisz z sukcesem w swoim salonie, ale też możesz ją wykorzystać marketingowo. Dobrym pomysłem może być przygotowanie na ten temat infografik, które wykorzystasz w mediach społecznościowych.
Procedury
Zweryfikuj procedury, które stosujesz od lat. Jakie pytania powinieneś sobie zadać podczas tworzenia nowego protokołu? Poniżej przykładowe pytania:
– Jaka jest Twoja polityka w stosunku do klientów z infekcjami? Czy osoba przeziębiona może skorzystać z Twoich usług?
– W jaki sposób dezynfekujesz stanowisko pracy pomiędzy dwoma klientami?
– Czym kierujesz się przy wyborze środka do dezynfekcji?
– Czy zapewniasz swoim pracownikom równy dostęp do wiedzy?
– W jaki sposób kontrolujesz, czy wdrożone przez ciebie procedury są realizowane przez pracowników?
– Czy umieściłeś zalecenia higieniczne w dobrze widocznym przez Twoich pracowników miejscu?
Staraj się utrzymać regularne publikacje w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej

Czas na wielkie porządki
Wiemy, że ciężko jest zamknąć gabinet na kilka dni, żeby wszystko dokładnie posprzątać, przearanżować. Teraz jest dobry czas na przyjrzenie się swoim szufladom, wyznaczonym przestrzeniom na poczekalnie, wodę dla klientów, czy sposobom przechowywania kosmetyków. Być może warto też przejrzeć sprzęt, sprawdzić, co warto wymienić, co powinno zostać poddane konserwacji.
Nie trać kontaktu ze swoimi klientami
Twoi klienci, podobnie jak ty, są w trudnej sytuacji. Nie zostawiaj ich w tym okresie samych – dystansowanie się od aktualnej sytuacji i milczenie to najgorsze co możesz zrobić. Staraj się utrzymać regularne publikacje w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej. Pisz, jakie zmiany planujesz wprowadzić w swoim salonie, edukuj, nawiąż kontakt i rozmawiaj. Może obrać różne strategie komunikacyjne: edukować, brać udział w kampaniach społecznych, dostarcza rozrywkę. Ważne jest jednak zachowanie kilku zasad:
– wystrzegaj się fake newsów,
– staraj się, żeby każdy z komunikatów był publikowany w jakimś celu – to nie jest czas na chaos komunikacyjny,
– nie wchodź w interakcje z hejterami.
Odśwież swoje materiały marketingowe
Jeśli do tej pory robiłeś swoje materiały graficzne sam, bez pomocy grafika, warto wykorzystać ten czas na naukę podstawowych narzędzi graficznych i opracowanie nowego zestawu materiałów marketingowych. Ogranicz się do dwóch rodzajów fontu, maksymalnie trzech kolorów i spróbuj stworzyć własny keyvisual. To wcale nie jest trudne, a pozwoli stworzyć wrażenie większego profesjonalizmu. Zbudujesz też konkretne skojarzenia ze swoją marką. Na początek zachęcamy do eksperymentów za pomocą programu Canva.
Przeczytaj także: Czy branża beauty może przenieść swoje usługi do sieci?
