
Niezależnie od tego co promujesz musisz zadawać sobie sprawę gdzie jest, bywa i będzie jutro Twój klient lub klientka. Słuchaj swoich klientów, sprawdzaj zmieniające się trendy i bądź o krok przed innymi. Uda Ci się to dzięki strategicznemu planowaniu, testowaniu nowych usług oraz analizowaniu prowadzonych działań.
Oto sześć kroków do zbudowania sobie dobrych zasięgów i dotarcia z informacją o Twoich usługach do klientów.
1. Strona internetowa
Od tego trzeba zacząć. Wiele osób odchodzi dzisiaj od zakładania stron dla salonów kosmetycznych lub fryzjerskich. To błąd – dobrze wypozycjonowana strona pozwoli dotrzeć do konsumenta zainteresowanego konkretnym zabiegiem, w Twojej lokalizacji. Na początku skorzystaj z prostych kreatorów stron. Postaw na minimalistyczny design, jasne kolory i klarowne przedstawienie oferty. Nie zapomnij o umieszczeniu danych kontaktowych.

2. Blog
Stronę internetową warto wzbogacić o bloga. Jego zawartość zależy tylko od Ciebie – jednak warto go przemyśleć i uspójnić. Jeśli zdecydujesz się na bloga fachowego, poradnikowego, rozpoczniesz budowanie swojego wizerunku eksperta oraz wzmocnisz swoją pozycję w wyszukiwarce GOOGLE. Możesz też wykorzystać bloga do skrócenia dystansu pomiędzy Tobą a klientami. To doskonałe miejsce, żeby informować o ofertach specjalnych, nowych zabiegach, czy szkoleniach, które odbyłeś Ty lub Twoi pracownicy.
3. E-mail marketing
To bardzo ważne, choć nigdy z tym nie przesadzaj. Zadbaj o zbieranie adresów od klientów i sympatyków Twojej marki. Oczywiście pamiętaj o RODO, by wszystko było zgodne z prawem. Informuj za pomocą mailingu o swoich promocjach, nowych produktach i wyjątkowych wydarzeniach w firmie. To także dobra forma do wręczania kuponów, kodów i innych nagród lojalnościowych – w końcu ważne by klient chciał takie wiadomości otrzymywać. Jak napisać dobrego maila do klienta? O tym napiszemy już niebawem.

4. Media społecznościowe
Łatwo się w tym pogubić. Czy musisz zakładać profil we wszystkich mediach społecznościowych? Nie, musisz jednak wybrać mądrze!
Facebook: Sloganem powtarzanym przez specjalistów od mediów społecznościowych było „Facebook nie sprzedaje”. W ciągu ostatnich dwóch lat to się jednak znacząco zmieniło. W tym momencie Facebook umożliwia tworzenie grup, ofert, ofert w marketplace, postów sprzedażowych. Nie zapomnij jednak, że Facebook to wciąż medium społecznościowe. Zachowaj zdrowy balans 90% treści angażujących i tylko 10% sprzedażowych. To proporcja, która zawsze zdaje egzamin!
Instagram: Chcesz być naprawdę blisko swoich klientów? Załóż profil na Instagramie i codziennie dodawaj nowe Instatstory oraz posty. Dzięki materiałom video szybko osiągniesz spore zasięgi i zbierzesz liczną grupę wiernych obserwujących. Nie wstydź się również zapraszać swoich klientów do obserwowania Cię na Instagramie. Dobrym pomysłem jest przygotowywanie ofert specjalnych, które będą komunikowane tylko w tym miejscu.
5. Online booking oraz karty podarunkowe online
To narzędzia, które w tym roku staną się popularne. Pomagają wzmocnić więź klientów z marką. Korzystają z nich także influencerki, obdarowując odbiorców prezentami od sponsorujących je marek.
6. Skorzystaj z zewnętrznych serwisów
Zależy Ci na dotarciu do jeszcze większej grupy klientów? Skorzystaj z serwisów tematycznych, które są codziennie czytane przez tysiące czytelników żywo zainteresowanych tematyką beauty. Możesz postawić na reklamę display (baner reklamowy), ale też na artykuł sponsorowany, wizytówkę, czy wykorzystanie mediów społecznościowych serwisu. Serwis SPA&MORE oferuje wszystkie formy współpracy oraz profesjonalne doradztwo podczas wyboru formatu reklamowego.
Przeczytaj także: Nowe trendy Świata SPA i Wellness